27 listopada 2017

Kapitan Nauka Angielski dla dzieci. 100 pierwszych zdań. Świat wokół mnie.



Wpis nietypowy i stricte merytoryczny, bo nie o książce w normalnym wydaniu, ale o kartach do nauki języka angielskiego przeznaczonych dla dzieci w wieku 6-9 lat. Nie należy jednak tak rygorystycznie trzymać się wyżej wspomnianych ram wiekowych, bowiem karty są czytelnie nie tylko dla uczniów klas 1-3, ale również już dla przedszkolaków. W każdym pudełkowym zestawie odnaleźć można książkę z ćwiczeniami, karty obrazkowe i płytę CD. Pakiety są więc wsparciem nauki w domu, ale mogą stanowić pomoc dydaktyczną także dla nauczycieli. 


W mini książkach odnaleźć można wskazówki i propozycje zabaw językowych dla dzieci, które mogą być wykorzystane przez rodziców w domu i nauczycieli w szkole. Autorzy proponują szereg pomysłów jak wykorzystać karty oraz sugerują scenariusze zabaw indywidualnych i zespołowych. Książka nie jest być może graficznie imponująca, bo to raczej broszura, ale jej zawartość niewątpliwie jest warta uwagi. 

Płyta CD zawiera nagrania wszystkich słówek i zdań, które są czytane przez native speakera oraz łatwe do przyswojenia angielskie piosenki. Płyta pomaga z kolei przyswoić właściwą wymowę słów, co pozwala kształtować prawidłowe wzorce mówienia.

W każdym zestawie znajduje się 104 kolorowych kart obrazkowych zawierających najważniejsze zwroty, słówka i zdania. Po jednej stronie znajduje się angielskie słówko, a po drugiej - polskie tłumaczenie. Zabawne ilustracje przyciągają uwagę i ułatwiają zapamiętywanie. Z kart obrazkowych można korzystać wielokrotnie i mogą one stanowić świetną formę utrwalania wiedzy.


Pierwszy zestaw „100 pierwszych zadań” pomocny jest w nauce słówek i prostych zdań w języku angielskim. Wprowadzone zostały pierwsze, proste konstrukcje gramatyczne, które pomogą dzieciom formułować samodzielnie zdania w języku angielskim. W pierwszej części poradnika przedstawione zostały krótkie omówienia podstawowych zagadnień gramatycznych, które znaleźć można na kartach obrazkowych. W drugiej części odnaleźć można odmianę czasowników, które znajdują się na kartach, tworzenie czasu Present Continuous, pytań poprzez inwersję i pytań z wykorzystaniem zaimków pytajnych oraz reguły stosowania zaimków wskazujących.

W drugim zestawie „Świat wokół mnie” dziecko poznaje słówka związane z otoczeniem domowym i szkolnym. Z drugiej strony uczy się mówić o swoich zainteresowaniach, gustach muzycznych, stanach emocjonalnych, sportach, ulubionych potrawach. Zaznajamia się z narodowościami i zawodami. W książeczce znaleźć można łamigłówki, kolorowanki i zadania utrwalające poznane słówka. Lista wszystkich słówek wraz z tłumaczeniami i wymową ułatwi powtarzanie słownictwa.

Użycie kart przez dziecko niewątpliwie wymaga pomocy, aktywności i zaangażowania rodzica. Zestawy rozwijają spostrzegawczość, koncentrację, refleks i mogą być przyjemną oraz atrakcyjną formą nauki. Zestawy stanowią pomoc mającą za zadanie przełamanie obaw dziecka związanych z nauką języków obcych. Nauka przez zabawę jest przecież możliwa, a w ten sposób można wspaniale spędzić czas z dzieckiem. Pamiętać należy jednak, że liczy się dobre samopoczucie dziecka i nie należy zmuszać latorośli w chwilach, gdy nie ma na to ochoty.






Seria "Angielski dla dzieci" otrzymała wyróżnienie w VIII edycji konkursu Zabawka Roku 2017.
Więcej informacji na www.kapitannauka.pl


 ***

Konkurs

  1. Do wygrania 2 x pakiety zestawów: Angielski 100 pierwszych zdań oraz Angielski. Świat wokół mnie ufundowane przez Kapitana Naukę.
  2. Wystarczy w komentarzu krótko napisać, dlaczego chcielibyście otrzymać jeden z pakietów.
  3. Dwie najbardziej przekonujące odpowiedzi zostaną nagrodzone.
  4.  „Anonimowych” komentatorów bardzo proszę o podpisy.
  5. Termin – do 1 grudnia  tj. piątku. Ogłoszenie wyników w sobotę.


Z listopadowym pozdrowieniem
B.

13 komentarzy:

  1. Moja znajomość języka angielskiego jest na tak niskim poziomie, że materiały do nauki języka angielskiego dla dzieci - będą dla mnie najbardziej odpowiednie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej! Bardzo lubię Kapitana Naukę :) Dobrze wykonane, z fajną grafiką. Moje dzieci są jeszcze za małe na ten zestaw, ale już, już niedługo będę mogła je rzucić na wody języka angielskiego. Pozdrawiam!!!!
    amarasz@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewelina Kształtowska17 września 2018 19:50

    Nigdy nie miałam okazji testować tej metody nauki języka obcego. Jak widzę, jest on przeznaczony przede wszystkim dla najmłodszych. U mnie dzieciaki jeszcze chodzą do szkoły językowej https://lincoln.edu.pl/warszawa dzięki której rozwijają się z językiem angielskim. Mam nadzieję, że im się spodoba i będą cały czas się garneli do nauki języków obcych.

    OdpowiedzUsuń
  4. W sumie nie miałem jeszcze okazji korzystać z tej pozycji do nauki angielskiego, ale moim zdaniem jest to bardzo dobre rozwiązanie na naukę dla dzieci młodszych. Ja również sam uczę się jeszcze języka angielskiego ale mi bardzo podobają się materiały takie jak https://www.jezykiobce.pl/s/161/angielski-niezbedne-zwroty-i-wyrazenia gdzie mam do nauki duży zasób zwrotów i wyrażeń. Może następnym razem kupię tego kapitana dla moich dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie, że dzieci chcą się uczyć języka angielskiego, gdyż jego znajomość bardzo się dziś przydaje. Właśnie dlatego ja również zdecydowałem się moje maluchy zapisać do szkoły językowej https://earlystage.pl/ i właśnie tam uczą się języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie takie pomoce naukowe w doskonały sposób mogą pomóc w nauce języków obcych. Ja jestem zdania, ze jeśli znamy angielski w stopniu bardzo dobrym to również możemy go nauczać. Po przeczytaniu wpisu https://businesswomanlife.pl/szkola-angielskiego-zaloz-swoj-biznes/ już dokładnie wiem jak można założyć swoją szkołę języków obcych.

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę bardzo fajnie napisano. Jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna sprawa,jestem na TAK.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za konstruktywne słowo pisane pozostawione na tym blogu. Nie zawsze mogę od razu odpowiedzieć, za co przepraszam.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników. Prowadząca bloga nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.